, steun Formule 1 Meester!

Bedankt voor het meespelen met Formule 1 Meester! Wij (Ronald, Hendrik Wietze en Fabian) ontwikkelen het spel al jaren met veel plezier.

We willen je graag even om je aandacht vragen: Formule 1 Meester is een spel zonder winstoogstmerk, zonder inschrijfgeld en zonder advertenties. Onze grote wens is om dit zo te houden. Daarom zouden we het ontzettend waarderen als je ons met een kleine bijdrage steunt om de hostingkosten te dekken. Help jij ons om het spel gratis en bannervrij te houden voor iedereen?
 
Ja! Ik steun Formule 1 Meester eenmalig met:
Veilig steunen via:iDealCreditcardBancontactBelfius Direct netBitcoinKBC/CBC Payment ButtonSOFORT Banking
 

Eerst hulp bij vragen

Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Je vind hier ook het contact formulier, het feedback formulier en het klachten formulier.
Het contact formulier kun je gebruiken als je een vraag hebt. Het feedback formulier kun je gebruiken als je een suggestie hebt voor het spel. Goede suggesties zullen wij in onze website verwerken, dus hou je niet in, en laat ons weten waar jij op zit te wachten in onze site!
Ook de meesters maken fouten. Klachten kun je via het klachten formulier aan ons versturen. We streven ernaar om klachten bevredigend op te lossen.

  • Inschrijven

    Hoe schrijf ik me in?
    Om mee te doen met Formule 1 Meester moet je je inschrijven. Ga hiervoor naar de ‘Home’ pagina en klik op ‘Inschrijven’. Je kan je inschrijven via Facebook of via de site. Nadat je daar je gegevens hebt ingevuld krijg je een mail met een activatielink. Als je deze link opent is je aanmelding compleet en kun je aan de slag! Via Facebook zal je geen activatiemail ontvangen!

    Kost het spel geld?
    Helemaal niets! Voor F1 enthousiastelingen is het spel is helemaal 100% GRATIS!
  • Inloggen

    Hoe kan ik inloggen?
    Op de ‘Home’ pagina onder het kopje ‘Inloggen’ vermeld je je emailadres waarmee je bent ingeschreven bij Formule 1 Meester en je wachtwoord. Vervolgens klik je op de button ‘Inloggen’. Daarnaast is bovenin het scherm ook een inlog mogelijkheid. Als je hier op klikt kom je in het inlogscherm.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
    Op de ‘Home’ pagina onder de button ‘Inloggen’ vind je de link ‘Wachtwoord vergeten’. Daarnaast is bovenin het scherm ook een inlog mogelijkheid. Als je hier op klikt kom je in het wachtwoord vergeten scherm. Als je hier op drukt wordt er om je mailadres gevraagd en hier wordt vervolgens een nieuw wachtwoord heen gestuurd.

    Hoe wijzig ik mijn emailadres?
    Als je bent ingelogd vind je rechts bovenaan een link met ‘Profiel:’ gevolgd door je Formule 1 Meester account. Hier vind je een deel van de gegevens die je bij de inschrijving hebt doorgegeven. Onder het kopje ‘Emailadres wijzigen’ kun je een ander mailadres opgeven.

    Hoe wijzig ik mijn teamnaam?
    Als je bent ingelogd vind je rechts bovenaan een link met ‘Profiel:’ gevolgd door je Formule 1 Meester. Hier vind je een deel van de gegevens die je bij de inschrijving hebt doorgegeven. Onder het kopje ‘Teamnaam wijzigen’ kun je een andere teamnaam opgeven.

    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
    Als je bent ingelogd vind je rechts bovenaan een link met ‘Profiel:’ gevolgd door je Formule 1 Meester. Hier vind je een deel van de gegevens die je bij de inschrijving hebt doorgegeven. Onder het kopje ‘Wachtwoord wijzigen’ kun je een ander wachtwoord opgeven.
  • Samenstellen van het team

    Hoe stel ik mijn team samen?
    Nadat je je hebt ingeschreven log je in om je team samen te kunnen stellen. Vervolgens kun je onder het kopje ‘Opstelling wijzigen’ je team samenstellen. Via het kiezen van de positie, de renstal, de motor en de speler maak je je opstelling compleet.

    Uit welke onderdelen mag mijn team bestaan?
    Je kiest je onderdelen uit de renstallen van de Formule 1. In totaal kies je 6 onderdelen waarvan er 2 een coureur, 2 een motor en 2 een chassis zijn. Van elke renstal mag je meerdere onderdelen kiezen, de enige voorwaarde is dat je een unieke coureur opstelt en dat in je team maximaal 2 onderdelen/coureur van 1 renstal mag zijn. En de enige zorg is je budget!

    Worden nieuwe onderdelen/coureurs aan het spel toegevoegd?
    Onderdelen en of coureurs die gedurende het spel bij één van de renstallen komen te spelen worden zo spoedig mogelijk toegevoegd aan het spel. Hierbij geldt dat www.formula1.com het uitgangspunt is.
  • Wisselen

    Wat gebeurt er als een coureur of onderdeel bij een renstal weg gaat?
    Als een coureur of onderdeel bij een renstal vertrekt en hij gaat niet naar een andere renstal zal de speler in het spel op inactief worden gezet. Het is dan niet meer mogelijk plus- of minpunten met hem te behalen. Mocht je deze speler willen wisselen dan is dit mogelijk, deze kan je via de reguliere weg inruilen voor een andere coureur of onderdeel.

    Wat gebeurt er als een coureur of onderdeel naar een renstal binnen de Formule 1 vertrekt?
    Als een coureur of onderdeel naar een andere renstal vertrekt binnen de Formule 1 blijft de coureur en/of onderdeel actief en kan hij plus- of minpunten gaan scoren voor zijn nieuwe renstal.

    Tot wanneer kan ik mijn team wisselen?
    Elke speelronde mag je wisselen. Dit is mogelijk tot 5 minuten voor de start van de kwalificatie. De database gaat tot en met zondag tijdens het raceweekend dicht en kan je niet wisselen. Eventuele correcties op de punten worden zondag nog doorgevoerd of hersteld. Vanaf maandag kan je je jou team weer wisselen.
  • Waardestijding/-daling

    Wat gebeurt er met de waardes van de onderdelen?
    Waardes van coureurs, motoren en chassis zijn afhankelijk van de prestaties in de kwalificatie en de race. Voor de berekening van de waardes hebben we een ingewikkeld algoritme ontwikkeld. Hierbij geldt het volgende uitgangspunt: als de coureur naar verwachting presteert aan de hand van de verwachting en zijn waarde zal de stijging minimaal zijn. Presteert hij ver boven verwachting zal zijn waarde een meer stijgen dan als hij naar verwachting presteert. Voor de daling geldt hetzelfde maar dan omgekeerd. Dus presteert hij ver beneden zijn verwachting dan zal de waarde dalen. Hoe groter het verschil tussen zijn verwachting en zijn waarde hoe groter de daling of stijging.
  • Bron Formule 1 Meester

    Welke bron(nen) gebruikt Formule 1 Meester?
    We gebruiken www.formula1.com voor de uitslagen en gegevens van de Formule 1.
  • Spelregels

  • Teamsamenstelling
    Aan de hand van het beschikbare startbudget van 4 miljoen euro stel je jouw favoriete renstal samen. Naast de twee coureurs, twee motoren en twee chassis kies je jouw ideale renstal. Dit brengt je totaal op zes onderdelen verdeeld over 2 auto's. Je kiest je coureurs en onderdelen de renstallen uit de Formule 1. Van elke renstal mag je meerdere onderdelen kiezen, de enige voorwaarde is dat je een unieke coureur opstelt en dat je team maximaal 2 onderdelen/coureur van 1 renstal mag zijn.

  • Puntenverdeling
    Voor verschillende gebeurtenissen in de kwalificatie (=kwal.), de race en in Formule 1 Meester worden (straf)punten toegekend. De puntenverdeling is als volgt:
  • Pos.CoureurChassisMotor
    K.R.K.R.K.R.
    19022530753075
    28120427682768
    37518825632563
    46917323582358
    56315821532153
    65714419481948
    75113117441744
    84811916401640
    94210714361436
    10399613321332
    11358611291129
    12307710261026
    132768923923
    142460820820
    152153718718
    161847616616
    171741514514
    181435512512
    191230410410
    2011263939
    219213737
    228182626
     
  • GebeurtenisCoureurChassisMotor
    DNF -10-5-5
    DNQ -10-5-5
    DNS -20-10-10
    DIS -20-10-10
    50
    50
  • Voor de kwalificatie gaan we uit van de uitslag van de kwalificatie en niet van de startinggrid. Mocht het zijn dat een coureur enkele plaatsen wordt teruggezet op de startgrid dan wordt deze niet doorgevoerd in Formule 1 Meester.
  • Bij de verdeling van de punten wordt uitgegaan van de gegevens zoals deze vermeld staan op Formula1.com.

  • Joker
    Met een joker kan je een component of coureur selecteren die je een bonus geeft van 100% op het aantal behaalde punten en salaris behorend bij het betreffende onderdeel of coureur. In totaal, over het hele race seizoen, zal je 6 jokers ontvangen. Let op: het is waarschijnlijk niet handig om alle jokers de eerste ronde allemaal in te zetten. De keuze is echter aan jou.

  • Voorspellen
    Elk raceweekend kan je een voorspelling doen van de 1e plaats van de kwalificatie en de eerste plaats van de race. Voor elke correcte voorspelling krijg je 50 punten. De uitslag die op de site wordt getoond is het uitgangspunt voor de uitslag.

  • Wisselen
    Zoals gezegd bestaat een team uit 2 coureurs, 2 motoren en 2 chassis. Je kan elke ronde onbeperkt wisselen.

  • Salaris
    Net als een renstal manager krijg je bij Formule 1 Meester een salaris. Je salaris bestaat uit een basis salaris en een bonussalaris. Je basis salaris is altijd € 1.000.000. Deze krijg je per ronde uitbetaald. Daarnaast krijg je ook nog een bonus voor het goed presteren van je team. Per behaald punt krijg je een bedrag van € 5.000. Dus als je 250 punten hebt gehaald krijg je € 2.250.000 (€ 1.000.000 + € 1.250.000) uitbetaald.

    Als je je later inschrijft krijg je van de gemiste rondes als nog het basis salaris uitbetaald. Echter krijg je geen bonus uitbetaald, je hebt immers nog geen prestatie geleverd.

  • Waarde coureurs, motoren en chassis'
    Met de gedachte dat wij een uitdagend spel wilde maken en hebben gemaakt, hebben we voor de insteek gekozen om de waarde van de coureurs, motoren en chassis' uitdagend te houden. De combinatie van het opstellen van 2 auto's, het beperkte budget en de waardes van de coureurs, motoren en chassis' maken het spel uniek en uitdagend.

    In het begin van het seizoen kan je nog geen goed presterende onderdelen kopen, dit zal later in het seizoen pas kunnen. Daarnaast moet je goed overwegen of je al je geld op één dure coureur, motor of chassis inzet of dat je het geld verdeeld over "middenmoot" coureurs, motoren of chassis'.

  • Gelijk aantal punten
    Bij een gelijk aantal punten geeft de waarde van de opstelling de doorslag. Een team met een lagere waarde krijgt daarbij een hogere rangschikking dan het team met een hogere teamwaarde. Mocht dit geen uitsluitsel geven dan geldt het moment van inschrijven, een team dat zich eerder heeft ingeschreven krijgt daarbij een hogere rangschikking.
© www.formule1meester.nl | Alle rechten voorbehouden
Formule 1 Meester powered by Meester Games